ابزار
....فروش آنلاین قطعات قفسه بندی فلزی مشبک پیچ و مهره ای.... - مزایای رنگ پودری الکترواستاتیک

هدایت به بالای صفحه

خانه| آخرین لست قیمت|چگونگی خرید|ثبت شکایات|درباره ما|تفاوت قفسه اصل با متفرقه |سئوالات متداول|نصب|پشتیبانی | پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مزایای رنگ پودری الکترواستاتیک


خط رنگ پودری الکترواستاتیک                              :


سیستم شستشو و خشک کن :قطعات قبل از رنگ بایستی چربی گیری شده و توسط موادی مانند فسفاته و کروماته ، زیر سازی لازم جهت رنگ انجام شود . سپس توسط هوای گرم کاملا خشک خواهد شد . سیستم شستشو در انواع غوطه وری یا پاششی قابل طراحی ، ساخت ، نصب و راه اندازی است .

کابین پاشش ، سیستم بازیافت و دستگاه پاشش رنگ : در این مرحله قطعات
به کابین انتقال یافته و توسط دستگاه پاش رنگ ، رنگ آمیزی می شود . رنگ اضافی در کف کابین جمع آوری می گردد و توسط سیستم بازیافت مکیده شده و ضمن خارج شدن ذرات اضافی ، رنگ خالص برای مصرف دوباره آماده می گردد .

کوره پخت : قطعات رنگ آمیزی شده سپس به کوره انتقال یافته و رنگ در دمای حدود 200-180 درچه سانتیگراد پخته می شود . کوره پخت بخش حساس و دقیقی در واحدهای رنگ پودری بوده و بایستی در سر تا سر کوره دما یکنواخت باشد . کوره پخت در انواع باکسی و یا تونلی قابل طراحی ، ساخت ، نصب و راه اندازی می باشد .

کانوایر : جهت انتقال منظم و پیوسته قطعات به خط رنگ از خط انتقال هوایی یا کانوایور استفاده می شود . قطعات توسط آویزهای خاص آن قطعه به کانوایر متصل شده و در طول مسیر ، حرکتی منظم و پیوسته را بوجود می آورد . در این سیستم برای رنگ آمیزی قطعات از Reciprocator و Robot می توان استفاده نمود .

سیستم دکورال : در این سیستم شما می توانید انواع طرح ها از قبیل طرح چوب ، سنگ طبیعی ، و طرح های گرافیکی متنوع را به صورت فیلم بر روی قطعات فلزی مانند درب ها ، یراق آلات ، پروفیل ، آلومینیوم ، ظروف تفلون و . . . انتقال دهید . این طرح ها تا عمق 40 تا 50 میکرون به داخل رنگ پودری زمینه نفوذ خواهد نمود و از ثبات مطلوبی برخوردار می باشد .



رنگ پودری متشکل از ذرات ریز و خشک رزین بعلاوه رنگدانه دلخواه شماست ، پودر رزین از طریق تپانچه پاششی شبیه پیستوله پاشش رنگ مایع اعمال می شود با تفاوت اینکه ، تپانچه پاشش و ذرات رزین حاوی شارژالکترواستاتیکی می باشند.\
وقتی ذرات رزین به قطعه کار پاشش می شود ، ذرات به سطح فلز می چسبند . این بدان علت است که قطعه کار به ارت زمین وصل گردیده است و ذرات را مثل آهن ربا به خود جذب می کند . ذرات چسبیده به سطح فلز ، در کوره های صنعتی مخصوص تا 400 درجه فارنهایت پخت می شود . رزین ذوب شده در سطح فلز همجوش شده و ایجاد سطحی یکدست ، ضخیم و مقاوم می کند.

رنگ مایع پایه حلال می تواند تحت تاثیر شرایط آب وهوائی مثل دما و رطوبت قرار گرفته و نتیجه کار کیفیت پائین تر ،روان شدن و یا سطح پوست پرتقالی باشد. علاوه بر شرایط جوی ، مهارت نقاش نیز تاثیر مستقیم با کیفیت خواهد داشت . از آنجائی که رنگ پودری از طریق بارداری الکترواستاتیکی به قطعه کار می چسبد ، بدست آوردن یک سطح یکدست و با کیفیت بالا در هر شرایط جوی ممکن می باشد.
رنگ پودری بعنوان یک پوشش چندمنظوره ، مزایا و امکانات منحصربفردی به مصرف کننده ارائه می دهد که سیستمهای سنتی رنگ مایع از ارائه این مزایا عاجز بوده اند. در زیر به تعدادی از این مزایا اشاره شده است:

* کارائی :

سیستم رنگ پودری به مراتب کاراتر از سیستم استاندارد رنگ مایع می باشد . پروسه اعمال رنگ پودری عاری از هرگونه چکه و یا جاری شدن بوده و نیازی به خشک کردن نمی باشد . در پروسه اعمال رنگ پودری، رنگ آمیزی تعداد زیادی از قطعات در کمترین زمان ممکن می باشد ، که خود یکی از عوامل اتلاف کمتری از رنگ در مقایسه با رنگ مایع می باشد.

* فوق العاده در براقیت و زیبائی :

رنگ پودری دارای براقیت و زیبائی فوق العاده و در عین حال خواص مکانیکی منحصر بفردی می باشد . تنوع رنگها و افکت های گوناگون با براقیت قابل تنظیم از پائین ترین سطح براقیت به بالاترین سطح براقیت امکانپذیر می باشد. اجزای فلزی ،چوبی و پلاستیکی می توانند با رنگ پودری پوشش داده شوند و سطح بدست آمده می تواند سالیان دراز مقاومت و زیبائی خود را حفظ کند. رنگ پودری می تواند لایه فیلم رنگ ضخیمتری را نسبت به رنگ مایع ، بدون جاری شدن رنگ روی سطح را فراهم آورد. رنگ پودری متشکل از ذرات ریز و خشک رزین بعلاوه رنگدانه دلخواه شماست ، پودر رزین از طریق تپانچه پاششی شبیه پیستوله پاشش رنگ مایع اعمال می شود با تفاوت اینکه ، تپانچه پاشش و ذرات رزین حاوی شارژالکترواستاتیکی می باشند. وقتی ذرات رزین به قطعه کار پاشش می شود ، ذرات به سطح فلز می چسبند . این بدان علت است که قطعه کار به ارت زمین وصل گردیده است و ذرات را مثل آهن ربا به خود جذب می کند .ذرات چسبیده به سطح فلز ، در کوره های صنعتی مخصوص تا 400 درجه فارنهایت پخت می شود . رزین ذوب شده در سطح فلز همجوش شده و ایجاد سطحی یکدست ، ضخیم و مقاوم می کند.

علاوه بر مزایای زیست محیطی مزایای فنی پوشش های پودری سبب گرایش زیادی به مصرف این نوع پوشش در صنایع شده است:
1-آماده مصرف است:پودرهاییکه امروزه در بازار عرضه می شود، بلافاصله و بصورت تحویل شده قابل استفاده است و نیازی به مواد افزودنی، هم زدن، رقیق کردن، تنظیم غلظت و... ندارد و بدین ترتیب در وقت و همچنین استفاده از لوازم و مواد و نیز هزینه صرفه جویی می شود .
2-با خواص متنوع تولید می گردد: طیف وسیعی از انواع رنگ های پودری برای سطوح خاص و با خواص ویژه امروزه قابل طراحی و ساخت است و در دسترس مصرف کنندگان قرار دارد.بطوریکه کلیه نظرات مصرف کنندگان اعم از سختی، میزان براقیت، مقاومت در برابر خوردگی، لبه پوشی خوب، همگونی سطح و... تامین شده است.بعلاوه امروزه رنگ های پودری با براقیت بین 5 تا 95 درصد قابل طراحی بوده ونیز رنگ هایی با خواص ویژه مثل رنگ های متالیک، چکشی، چروکی، چرمگون، شفاف ورنگی زیر نما از سوی شرکت های تولید کننده در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته است.



به طور کلی مزایایی رنگهای پودری به صورت ذیل خلاصه میشود:
 
 اجرای طرح های جدید بر روی فلزات مانند طرح های چکشی ، چرمی ، چروک ، ترک و دکورال.
 از کیفیت بسیار بالاتری در مقاومت فیزیکی برخوردار بوده و قطعات پس از رنگ ، قابلیت پرس شدن هم دارا می باشند .
 عمر طولانی تر نسبت به رنگ مایع در مقابل شرایط و تغییرات فیزیکی و شیمیایی.
 داشتن ضخامت یکنواخت بر روی قطعه و نداشتن شره رنگ
  • کاربرد تک لایه ، لایه ای ضخیم با یکنواخت بهتر با یکبار پاشش نسبت به رنگ مایع بدست می آید.










پشتیبانی :شرکت پارس مشبک / تیم پشتیبانی درخدمت شماست"با اطمینان خرید نمائید ،دفتر و فروشگاه مرکزی :خ آزادی ،بین نواب و اسکندری- -کارخانه : ،خ داروپخش کیلومتر15جاده مخصو ص کرج